Voorkom gezondheidsproblemen en gebruik een middel tegen snurken

Grrr… Het is drie uur in de nacht en je kunt maar niet in slaap vallen. Stress, koffie of een spannende dag – het zijn allemaal niet de oorzaken van je slapeloosheid. Nee, dat is je partner die ligt te snurken. En hij wil maar niet stoppen. Gelukkig hebben veel meer mensen hier last van en zijn er in de tussentijd talloze oplossingen bedacht; een middel tegen snurken, bijvoorbeeld. Lees hieronder wat de mogelijkheden zijn en gun jezelf weer een fijne nachtrust!

Wat doet een middel tegen snurken?

Snurken komt door een vernauwing van de luchtweg – en een middel tegen snurken probeert deze vernauwing weg te werken. Lucht reist via je neus of mond naar je longen, en als er ergens in die weg lucht niet soepel naar de longen kan, ontstaat het snurkende geluid. Deze vernauwing kan op verschillende plekken aanwezig zijn: de tong die naar achteren is gegleden, de keelamandelen die vergroot zijn, een lang en slap gehemelte of een lange en slappe huig, een verstopte neus of problemen in de keel als gevolg van roken. Oorzaken van deze oorzaken kunnen weer zijn:

  • Overgewicht, waardoor er zich meer vet in de keelholte bevindt;
  • Het drinken van alcohol: dit verslapt de spieren in de keel, tong en de rest van de mond;
  • De schildklier werkt te langzaam: ook dit veroorzaakt de verslapping.

Snurken lijkt op zich geen probleem te zijn; vooral de gevolgen ervan zijn problematisch. Het gaat daarbij om het tekort aan nachtrust dat de snurker zelf ervaart, maar ook – voornamelijk, zelfs – de partner. Dit kan weer zorgen voor een hoger risico op verkeersongelukken en gezondheidsproblemen. Snurken lijkt een rol te spelen bij het ontstaan van sommige ziekten, zoals een te hoge bloeddruk, een infarct of een beroerte. Daarom is het verstandig om eens te kijken naar een middel tegen snurken.

6 manieren om snurken tegen te gaan

Hieronder zijn een aantal dingen op een rij gezet die kunnen functioneren als middel tegen snurken.

  • Op je zij slapen: wanneer je op je rug slaapt, zakt je tong naar achteren. Dit zorgt ervoor dat de luchtweg deels geblokkeerd wordt. Het kan nog lastig zijn om ook op je zij te blijven liggen; daarvoor zou een lichaamskussen gebruikt kunnen worden. Wat sommige mensen ook doen, is het vastbinden van een object (bijvoorbeeld een tennisbal) aan de achterkant van hun pyjama, zodat ze niet makkelijk omrollen en weer op hun rug terechtkomen.
  • Vitamine C: een simpel middel tegen snurken die de verkoudheid tegengaat. Vitamine C versterkt het immuunsysteem, waardoor een opvulling van de holtes rondom je luchtweg voorkomen wordt.
  • Een orthodontische houder: dit is een speciaal apparaat dat je in overleg met je tandarts kunt aanschaffen. Het ondersteunt de kaak op zo’n manier dat de tong voldoende ruimte heeft tijdens het slapen en de luchtwegen vrij blijven.
  • Strips: er bestaan verschillende vormen van dit middel tegen snurken die je kunt aanbrengen op de huid. De strips bestaan voor de neus en de mond, en zorgen ervoor dat de ruimtes hier zacht uit elkaar getrokken worden.
  • Een keelspray: dit zorgt voor een dun, vloeibaar laagje op de huig, waardoor deze minder trilt tijdens het snurken en het snurkgeluid voor een aantal uur verdwijnt.
  • Een kinband: deze plaatst de kin in de juiste positie, waardoor de mond dicht blijft tijdens het slapen.

Lijkt een van deze artikelen iets voor jou? Kijk dan eens op snurken.nl, een webshop met een grote hoeveelheid aan producten die als middel tegen snurken fungeren. Bovendien wordt bij de artikelen veel informatie geboden over de werking ervan. Snurken is dus een aanrader voor anti-snurkmiddelen!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn