Bedrijfsfotografie

In de bedrijfsfotografie draait alles om evenwicht. Je wilt je bedrijf goed op de kaart zetten, maar je wilt dat wel doen op een positieve manier. Het gaat er niet om dat jij laat zien dat je beter bent dan de rest, of dat je een beter product verkoopt, maar het gaat vooral om de achterliggende visie. Een goede bedrijfsfotograaf zal daar altijd op inspelen en samen met jou een plan opstellen. Dat plan kun je vervolgens op diverse manieren uitwerken. In een fotorapportage voor op de website, maar ook door bijvoorbeeld een profielschets in een populair blad. Wat je ook bedenkt, bedrijfsfotografie kan je helpen om je marketingdoel te bereiken. Wat zijn de voordelen van bedrijfsfotografie voor jouw bedrijf?  

  • Overzicht van uw dienstenaanbod
  • Een duidelijk gezicht
  • Overbrengen van een boodschap

Om te beginnen ontstaat er door de foto’s een mooi overzicht van het dienstenaanbod. Je kunt in de verschillende foto’s meerdere afdelingen laten zien en zo precies aangeven waar jouw bedrijf zich mee bezighoudt. Je geeft klanten zo een kijkje achter de schermen. Met de foto’s vertel je een verhaal en breng je een gedachte over. Zo prikkel je de klant en houd je mensen geïnteresseerd. Verder geef je het bedrijf een duidelijk gezicht. Wanneer je in de foto’s kiest voor vaste mensen, worden deze werknemers voortaan geassocieerd met het werk dat ze doen. Hierdoor wordt de dienstverlening menselijker. Vaak zorgt dat voor een hogere omzet, omdat klanten zich goed kunnen voorstellen wat er op de afdeling gebeurt. Ze ontwikkelen vertrouwen in de dienstverlening. Kortom: bedrijfsfotografie heeft louter voordelen! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Valetti staat voor je klaar. Dit grafisch ontwerp bureau heeft zich gespecialiseerd in bedrijfsfotografie. Op hun website, https://valetti.nl/bedrijfsfotografie/, krijg je een duidelijk beeld van de stijl die ze gebruiken. Natuurlijk kunnen ze zich ook volledig aanpassen aan jouw wensen!

Bedrijfsfotografie in de communicatie

We hebben het nu vooral gehad over bedrijfsfotografie in het grote geheel en hoe goede foto’s invloed hebben op het vertrouwen van klanten. Je kunt de foto’s uiteraard ook gebruiken in  de directe communicatie, zowel intern als extern. Wanneer je met iemand aan het mailen bent, is het prettig dat je weet met wie je contact hebt. Een goede foto in het onderschrift doet wat dat betreft wonderen. Ook wanneer je in gesprek raakt met een andere afdeling wil je graag weten wie je voor je hebt. Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde, hoewel je deze collega’s ook zou kunnen vinden op de site van het team. Je bedrijf communiceert uiteraard niet alleen met particulieren, maar ook met andere bedrijven. Je kunt de foto’s bijvoorbeeld laten zien tijdens een congres, op het grote scherm, of tijdens een vergadering. Bedrijfsfotografie leent zich uitstekend voor dit soort doeleinden. Je zet je bedrijf in een positief daglicht en geeft visueel aan waar jullie kracht ligt. Of het nu gaat om een specifieke afdeling, een bepaald persoon of een populaire dienst, bedrijfsfotografie maakt het USP van jouw bedrijf duidelijk.

Prikkelen in een eigen stijl

Wanneer je een rapportage laat maken, dan bepaal je eerst de stijl. Je kunt kiezen voor een realistische benadering, zoals hierboven beschreven, maar je zou ook kunnen kiezen voor een meer eigen aanpak. Je kiest bijvoorbeeld voor schetsen van het personeel, of speelt met de kleuren die je gebruikt. Goede bedrijfsfotografie ligt vooraf niet vast, maar ontwikkeld zich in de loop van de sessie. Zo kun je klanten prikkelen met de manier waarop je de foto’s benaderd. Wil jij ook een fotorapportage laten maken? Ga dan naar https://valetti.nl/bedrijfsfotografie/ en vraag een vrijblijvende offerte aan!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn